Småsnurrig!

Hej hallå!
Jag måste bara börja med att berätta om när jag skulle åka ut till hemvärnsgården idag...
Jo jag tänkte ju ta bussen men visste inte riktigt vilken, så jag ringde Marina och hörde med henne...  Hon tyckte att jag skulle ta tvåan och gå av vid "scandic-hållplatsen" ok, det låter ju bra tänkte jag...
Gjorde iording mig med uniformen och allt, sen kollade jag busstiderna, jag fick då se att den skulle gå om tre minuter och fick skynda på mig kängorna och jackan för att hinna ner och med bussen...
Det var första gången jag åkte med den bussen så jag var lite osäker på vart jag skulle gå av, men jag tänkte väl att jag skulle se det när vi kom dit! Dock så var det inte riktigt så lätt, åkte förbi scandic och kom till en rondell där jag trodde vi skulle svänga in mot polishuset och hemvärnsgården... Men icke! vi åkte rakt fram!
Jag och mitt positiva tänkande (i vissa tillfällen) tänkte för mig själv att vi kanske skulle vända runt och komma dit endå lixom!? Haha, nej nej! Satt på den fullsatta bussen ända till skåre där den blev tom... Frågade Chaffisen om han åkte samma väg tillbaka och om jag kunde åka med. "Nej jag slutar nu jag" sa han! "men vart ska du?" fortsatte han, och jag började, "öh, till polishuset typ, hemvärnsgården".
Slutade iallafall med att jag fick åka med den tomma bussen mot våxnäs för att gå därifrån, det var ju snällt...
Haha men när vi kom till rondellen igen så svängde han in mot hemvärnsgården och körde ända in till huset! haha så efter många om och men så kom jag fram helt utan att gå någonting! All heder till han som körde bussen! tack!

Hemvärnet i övrigt var lyckat, blev plasserad som sjukvårdare på nästa veckas övning. blir roligt!

Tack och hej

Kommentarer
Postat av: marinaa

haha men jag fattar inte hur du kunde åka förbi?:D

gött att du slapp gå iallafall

2008-09-12 @ 07:16:44
Postat av: Mamman

Det är min Emil det....Hehehe!!!

2008-09-23 @ 21:56:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0