Nytt efterlängtat inlägg!

Hej och förlåt för att jag inte skrivit någonting på ca jättelänge!
Mycket har hänt sen sisst, de flesta av er som läser den här vet nog det! Men varför inte ta det igen?!
Till och börja med så bor jag numera åter igen i Filipstad och pluggar till snickare... Jag är dock bara här nu en testperiod för att se om jag klarar att komma ikapp de andra. På måndag kommer det slutgiltliga beslutet!
Igår var det dags för det mycket omtalade talet! De flesta var välldigt nervösa innan de skulle upp och berätta om APU veckan de vart på... Jag därimot, ville upp och prata! Jag hade ju inte fått vara ut på praktik över huvud taget! men jag tyckte att mina klasskamrater gjorde det mycket bra!
Ja igår var det mycket på G, Facket var i klassen och pratade om deras funktion och verksamhet, Vi fick ställa frågor och många tyckte väl att det kändes jobbigt när det kom upp att man måste gå med pisslön i minst 2 år efter skolan för att få full lön och kunna kalla sig färdigutbildad!
Även det stora betongprovet fick plats under gårdagens bravader! Kändes faktist mycket bättre än förväntat, då jag inte hunnit plugga knappt någonting!
Ja, ni ser att det var fullt upp hela dagen! inte nog med det, efter skolan fick jag skynda mig hem för att fixa alla hemvärnsgrejor, jag hade en halvtimme på mig för att hinna med bussen...
Väl framme på hemvärnsgården, ombytt och klar sa kunde man slappna av! Då var det uppställning, 15 minuters BRAK sedan insittning i lektionssalen! frammåt!

Idag sitter jag hemma och är dyngförkyld, inte specielt kul! Ska försöka skriva mer inlägg här i framtiden! hoppas det finns follk som fortfarande är in ibland och kollar! hehe tack hörni

Föresten! jag plonkade ner en liten dikt här om dagen,


 

Saknar dig Olle Bengts!


 Varje gång jag sågar, hamrar eller spikar

Är det som att du är här, kollar och kikar

Såg upp till dig när du jobbade och slet.

Förstår inte varfördu smet!?

Du kunde ha stannat kvar och pratat,

Du kunde i oss dina känslor matat!


 Saknar dig Olle, morfar II


Kommentarer
Postat av: Mamman

Härligt Emil att se dej på banan igen!!!Det är alltid kul att läsa din blogg! Du är den mest positiva person jag känner och du kommer att klara dig bra.... Jag känner som du och saknar Olle varje dag. Det var fint skrivet! Sluta aldrig att uttrycka dig... Älskar dig.../Mamma

2008-12-02 @ 09:27:29
Postat av: Mamman

Härligt att se dig på banan igen Emil! Det är kul att läsa din blogg! Du är bra på att uttrycka dig och du är den mest positiva person jag känner. Det var fint skrivet till Olle. Jag saknar honom också oerhört mycket och tänker på honom ofta så jag vet precis vad du menar! Älskar dej.../Mamma

2008-12-02 @ 09:32:15
Postat av: Mamman

Härligt att se dig på banan igen Emil! Det är kul att läsa din blogg! Du är bra på att uttrycka dig och du är den mest positiva person jag känner. Det var fint skrivet till Olle. Jag saknar honom också oerhört mycket och tänker på honom ofta, så jag vet precis vad du menar! Älskar dej.../Mamma

2008-12-02 @ 15:34:32
Postat av: Mamman

Härligt att se dig på banan igen Emil! Det är kul att läsa din blogg! Du är bra på att uttrycka dig och du är den mest positiva person jag känner. Det var fint skrivet till Olle. Jag saknar honom också oerhört mycket och tänker på honom ofta, så jag vet precis vad du menar! Älskar dej.../Mamma

2008-12-02 @ 15:36:03
Postat av: Syster yster

Va fint du skriver lillebror. Ses snart, saknar dig! Puss o Kram

2008-12-02 @ 17:05:40
Postat av: Thomas... din gamle SO-lärare

Jag grät en skvätt... hmmm...

2008-12-14 @ 09:32:17
URL: http://swenson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0