MILJÖÖ

Tjo!
När jag satt i bilen påväg hem ifrån Falun kom jag och tänka på miljön igen, vi hade vart in på MAX och ätit, där har dom ju så mycket afisher om miljön och dom miljökompenserar m.m. m.m. ja vi låg iallafall bakom en kanske två år gammal v70 där på vägen mellan Borlänge och Ludvika, den var alldeles brun av rost nedanför kofångaren! då kom jag att tänka på det att, varför inte bygga bilar som håller längre?! jag menar rostskyddsbehandla bilarna ordentligt med "dopp i grytan" som förr i tiden!
Med alla miljökrav och höjda bensinskatter hit och dit så borde man väl kunna tänka på en bils livslängd också?! hur länge håller en modern bil egentligen? med "foliekaross" utan rostskydd?! nej gör som förr och tillvrka bilar som håller,
visst kan en bil ha all den moderna teknik som vi har i bilarna! men dom kan väl hålla i karossen också anser iallafall jag! Men jag tror att idag tänker man endast på att bilarna ska vara billiga att tillvärka och att dom ska vara fullproppade med modern teknik som ingen har någon användnig för egentligen.
"Vi sätter in en airbag har och en där så har vi en säker bil!" är det så de tänker tro? Vad tror ni händer om tio år? när det är rosthål överallt i bilarna, bromsarna har slutat att fungera, elen är glapp och ingen har råd att fixa det för bensinen är för dyr? Nej, vi gör såhär istället! Köper en ny bil för en kvarts million, har den i två år och sen säljer den för att köpa en ny! vad händer med den första bilen då? jo den kommer byta ägare några gånger och sedan skrotas! för att det r för dyrt att hålla den i form!
BYGG BILAR SOM HÅLLER!

Kommentarer
Postat av: maria

Undrar vad den där dopp i grytan innehöll!!!Säkert inget du ville doppa bullen i..../mamma

2008-06-26 @ 13:06:05
Postat av: Thomas, din SO-lärare

... ja, du har en hel del funderingar Emil...

men självklart... bygg bilar som håller...

2008-06-27 @ 07:21:40
URL: http://swenson.blogg.se/
Postat av: Thomas, din SO-lärare

Tjenare gamle miljökämpe...

jodå jag ska spela med teachers i stan... på hamnfestivalen... torsdag 24 juli... kl 20.00 innan E.M.D. så då får du komma och kolla in oss....



hehe

2008-07-16 @ 15:41:38
URL: http://swenson.blogg.se/
Postat av: Thomas, din SO-lärare

Tjenare gamle miljökämpe...

jodå jag ska spela med teachers i stan... på hamnfestivalen... torsdag 24 juli... kl 20.00 innan E.M.D. så då får du komma och kolla in oss....



hehe

2008-07-16 @ 15:41:53
URL: http://swenson.blogg.se/
Postat av: Thomas, din gamle SO-lärare

Nu vill vi se fler inlägg...

2008-07-28 @ 11:03:48
URL: http://swenson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0