Söka jobb?!

Hallå!
Dagen började med att jag vaknade alldeles för sent för att kunna få en lugn morgon... Kl 08:20 vaknade jag och hade då 20minuter på mig att gå upp, klä på mig, tvätta mig i ansiktet, borsta tänderna, springa ner i cykelförådet och cykla till skolan! han inte äta frukost eller något sånt...
Det tog 7 minuter att cykla från torget till Nobelskolan, detta måste vara värt en applåd tycker jag, haha... jag kom iallafall i tid till lektionen men eftersom jag inte ätit något var jag ganska seg tills första rasten kom och jag fick gå upp och köpa en macka och en mer, fick lite socker och energi i mig...
Skoldagen gick och vi slutade, jag cyklade som vanligt bredvid Natalie in mot stan, hon skulle visst ha någon tidning på pressbyrån men jag drog iväg hem och lämnade cykeln för att sen gå till arbetsförmedlingen och få hjälp att söka jobb, fick iallafall lite bättre villja men inte så mycket annan hjälp, så jag hämtade cykeln igen och stack upp till Hagahallen, ja ni vet Ica affären på haga, ja iallafall så gick jag in där och frågade efter chefen... han stod och kollade upp i taket när jag kom för att höra om dom behövde personal för kvällar och helger, haha "Nja" sa han "Du kan väl skriva ett litet personligt brev och komma in här sen och lämna det" absolut det ska jag göra, tack så mycket! sa jag och gick... så nu har jag suttit och skrivit ner ett litet "brev om mig och varför jag vill jobba där.. kan lägga ut det här så får ni gärna komentera om jag borde skriva något annorlunda kanske eller något annat... kommer lite neranför här sen...
När jag vart där så passade jag på att gå in på skindeep också och kolla lite på tattoos! så frågade jag också vad dom tog för att pierca ögonbrynet, 500spänn! ush säger jag då...
Ja idag har det inte hänt mycket mer faktist, på tisdag börjar jag träna igen! Börjar på BK Vargen 1925! ska bli riktigt att få träna i en riktig klubb nu! önska mig lycka till och hejdå! haha


ggg


Här är det så kallade persoliga brevet till hagahallen!

Hej,

 jag heter Emil Kjellin och är i behov av ett extrajobb då jag annars studerar på gymnasiet. Jag flyttade till Karlstad i slutet av sommarlovet och delar nu på en lägenhet inne i stan… Så för att allt ska gå runt behöver jag en extra inkomst och eftersom jag har lite erfarenhet av butiksjobb från tidigare så passar detta utmärkt tänkte jag. Jag är en väldigt social person i övrigt och har lätt för att prata och även för att lära mig nya saker, till exempel så satt jag aldrig i kassan på Ica Kvantum i filipstad där jag var i ca 2 månader, jag var då ute på ”golvet”, körde ut varor, frontade m.m. Men som sagt så är jag öppen för att lära mig sitta i kassan om det skulle behövas eller även andra saker, Jag är nu 17 år, där finns ju även fördelar för er kanske, mindre arbetsgivaravgift, lägre lön, m.m.

Ifall du skulle villja ringa till fd personalchefen på Ica i Filipstad, Anders Kullander, så får du här numret till honon…

070-69 66 620

 

 

Tack på förhand,

Emil Kjellin

073-81 22 477


Kommentarer
Postat av: Mamman

Det ser bra ut! Stavningen var oxå bra...Du kan visst det...Jag tycker att du fick med det som är viktigt och jag tror inte det behöver vara mer formellt än så...

/Puss & Kram från mamman/

2008-08-28 @ 19:07:15
Postat av: Lite synpunkter

Hej.



När man skriver en jobbansökan/personligtbrev ska du alltid framställa dig som en väldigt positiv och lojalperson utan att skryta om det. Det med att du skriver att du är minderårig och att de är fördelar för Hagahallen är inte bra, de ger dem anledning till att ge dig sämre förhållanden direkt, berätta mer om dig själv och hur dina vänner skulle förklara dig eller beskriva dig. Vill du ha lite mer kött på benen så kolla in www.villjobba.nu det finns lite bra tips o så. Lycka till!!

2008-08-29 @ 00:27:39
URL: http://somo.se/blogg
Postat av: emil

tackar tackar

2008-08-29 @ 07:10:32
Postat av: marina

skitbra ju :)

hoppas du får jobbet, jag ska hålla tummarna :)

2008-08-29 @ 12:12:12
URL: http://marinanilsson.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0