Hemuppgift!

Vi fick som hemuppgift att skriva något om oss själva, så jag skriv nåt litet om mig, hehe ni kanske vill läsa det också ni som fortfarande läser!


Hej, jag heter Emil Kjellin…

Jag föddes i februari 1991 närmare bestämt den första februari. Uppväxten ute på en gård i skogen hart bettyt mycket för mig då jag har lärt mig mig mycket om saker som man sällan tänker på i stan… Jag, min mor och mina två systrar flyttade efter några år ifrån gården, vi bosatte oss då i Filipstad.

Staden som jag senare skulle frukta mest av allt i livet, inte själva staden utan suget till allt ”skit” som finns där, grupptrycket är värre än på något annat ställe jag vart på och skolan är oacceptabel i mina ögon… Ja det var i alla fall där jag bode fram tills att jag slutade åttonde klass på Ferlinskolan, jag hade då själv beslutat mig för att gå om årskursen, men då i den alldeles nybygda skolan i Molkom.

Vi hade redan bestämt oss för att flytta tillbaks till gården som jag växte upp vid nu när min far sålde den, han hade föresten flyttat därifrån för några år sedan, träffat en kvinna och skaffat oss en syster till. Min mor had ju också träffat någon… Odd. De gifte sig sommaren 97 och lever nu ensama på gården utanför Molkom… Tillbaka till mig nu, jag gick klart åttan och nian i Molkom med hyfsat bra resultat, När jag började i Molkom hade jag ett G i betygen, det vill säga 10 poäng! Nu när jag slutade nian hade jag 190poäng… Det räckte dock inte hela vägen, mitt mål var ju att komma in på Byggprogrammet fär att läsa vidare till snickare. Jag sökte i över tio olika komuner, bygg alltihop! Kom in på ett val, PRIV Bygg på Nobel i Karlstad, vist, jag tänker inte byta till någon annan linje tänkte jag!

Jag hoppas jag får den hjälp jag behöver nu för att komma in på byggprogrammet nästa år åtminstonde… Jag bor nu i en lägenhet mitt i Karlstad och trivs riktigt bra faktist. Eftersom jag nyss flyttade hit så har jag inte riktigt kommit in i gemenskapen än, men det kommer… jag tycker om att träna i gymmet, men även att Teckna laga mat och Spela teater! Jag är nog lite av en mångsysslare tror jag. Även musiken är i allra högsta grad blandad, jag lyssnar på allt, samma med filmer och annat liknande, det beror nog ofta på villket humör jag är på…

När det gäller filmer får jag ofta riktigt bra isperation till att göra saker, desutom gillar jag att filma, även klippa och spela i filmer…

Jag kommer troligtvis bli riktigt sur många gånga gånger när jag inte får som jag vill, men det är inget att oroa sig för, det vänder lika fort som det kommer! hejhej!

 

haha ja vi får hoppas att det duger till fröken!


Kommentarer
Postat av: Mamman

Knäppisälsklingsemil!!!

2008-08-24 @ 19:22:10
Postat av: Thomas

Ja, det där är nog du det lilla jag lärt känna dig... Och när jag läser det där och tänker på hur och vem du är är det svårt att förstå att du hade bara 10 poäng.. hmmm...

Tack för kommentaren om Teachers på min blogg...

/Thomas

2008-08-25 @ 15:11:56
URL: http://swenson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0